Teknisk Support CLAAS och precisionsodling

Är du en teknisk problemlösare med stort intresse för högteknologiska produkter?  Brinner du för lantbruk och lantbruksmaskiner? Sök då tjänsten som Teknisk support hos Swedish Agro Machinery i Skurup!

Om tjänsten

Som teknisk support på CLAAS och precisionsodling ingår du i teamet ”servicesupport” som består av sex medarbetare med inriktning på olika produkter.

CLAAS är ledande i teknikutvecklingen, inte minst inom traktor- och skördemaskinssegmenten. Traktorerna och tröskorna från CLAAS är premiumprodukter som vänder sig till professionella lantbrukare med högt ställda krav på funktion, driftsäkerhet och totalekonomi. En hög andel av maskinerna är idag utrustade med precisionsodlingsteknik som GPS Pilot (autostyrning), ISOBUS-gränssnitt mot redskap, telemetri med mera, varför detta är ett betydande kompetenskrav i denna tjänst.

Vår tekniska support spelar en central roll i organisationen. Du rapporterar till Servicemarknadschef och arbetet innebär daglig kontakt med våra servicetekniker samt leverantör. Jobbet är en heltidstjänst, tillsvidare.

 

Dina arbetsuppgifter inom ansvarsområdet

  • Teknisk telefonsupport till våra servicelämnare
  • Teknisk assistans till servicetekniker i fält
  • Teknisk produktutbildning till servicetekniker på vår utbildningsanläggning i Skurup
  • Assistans i reklamationsadministration
  • Fortbildning hos tillverkare i Frankrike och Tyskland
  • Dokumentation och distribution av teknisk information
  • Teknisk support i kundtjänst för precisionsodlingsfrågor m.m.

 

Din bakgrund

Vi strävar alltid efter att erbjuda våra kunder förstklassig service. Det är därför viktigt att du är en positiv, tillmötesgående och noggrann person som tycker om att hjälpa människor och hitta lösningar på eventuella problem som uppstår. Stor vikt läggs vid att vara flexibel och snabbt kunna ta beslut om ett tekniskt problem kan lösas inom våra egna led eller om vi behöver assistans från leverantör. Periodvis kommer arbetet att innebära hög arbetsbelastning, och i dessa lägen är det viktigt att vara en lagspelare med prioriteringssinne och förmåga att delegera delar av arbetsbördan till kollegerna i teamet. Likväl krävs förmåga att träda in för kolleger i perioder med lättare arbetsbelastning.

Då arbetet utförs i en miljö med högteknologiska produkter krävs att du har en teknisk bakgrund i form av utbildning eller arbetslivserfarenhet, gärna från fordonsbranschen. Erfarenhet från lantbruksbranschen är meriterande. Den specialkunskap som krävs för att utföra arbetet erhåller du genom utbildningar hos vår leverantör, samt genom interna utbildningar ”in house”.

Vad vi erbjuder dig

  • En spännande och utvecklande tjänst i ett företag som är en del av en framgångsrik internationell koncern inom lantbruksbranschen
  • Vara en del av ett engagerat team som tillsammans bidrar med förstklassig service till våra kunder
  • Möjligheten att få vara en del av en spännande resa framåt gällande teknikutvecklingen på den svenska traktormarknaden

Låter detta som en tjänst för dig?
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Servicemarknadschef Roger Bengtsson, telefon 072-748 71 00. Sista ansökningsdagen är 15 maj. Intervjuer och urval kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Sök tjänsten via länken nedan:

Om företaget

Swedish Agro Machinery är ett svenskt företag fokuserat på att förse det svenska lantbruket med service och maskiner av högsta kvalitet. Företaget representerar CLAAS, HORSCH, SAMSON, LEMKEN, SPEARHEAD, SCANSTONE och AVR i Sverige. Swedish Agro Machinery är ett dotterbolag till Danish Agro-koncernen som består av en rad företag inom lantbruksbranschen i norra Europa, med fokus på Norden.